Prywatne Przedszkole w Baninie

Pedagogika Montessori

Za cel stawia danie dziecku szansy wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego, wspieranie jego kreatywności i spontaniczności.

Cele główne realizowane są poprzez pomoc dziecku w:

  • rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły,
  • wypracowaniu szacunku do porządku i do pracy,
  • wypracowaniu zamiłowania do ciszy i w tej atmosferze do pracy indywidualnej i zbiorowej,
  • osiąganiu długotrwałej koncentracji nad wykonywanym zadaniem,
  • wypracowaniu postaw posłuszeństwa opartego na samokontroli, a nie na zewnętrznym przymusie,
  • uniezależnieniu od nagrody,
  • formowaniu postaw wzajemnej pomocy bez rywalizacji,
  • szacunku dla pracy innych,
  • rozwijaniu indywidualnych uzdolnień i umiejętności współpracy,
  • osiąganiu spontanicznej samodyscypliny wynikającej z dziecięcego posłuszeństwa.

Założenia pracy z dziećmi przy zastosowaniu wzorców Montessori:

  • dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami
  • dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy (indywidualną lub z partnerem) przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności.
  • dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych zadań.
  • dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych.
  • dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania zasad porządku w otoczeniu i w swoim działaniu.
  • obserwacja jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka.
  • dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela. Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.
Copyright 2009 by Prywatne Przedszkole w Baninie
Porady dla webmasterów - ITPorady.pl